Tuesday, December 7, 2010

KRUSUS ABM JOHOR 2010

salam 1 malaysia tuk semua....
dah seminggu lebih x update belog..
sebb aku de krusus kt ABM..
wat tambahan sijil aku..hehe..
memakan masa 6 hari disana menjalani krusus yg agak menyerupai buruh binaan...
kat sane aku pergi berkenaan pasal batu blok konkrit ringan (A.L.C BLOCk & A.L.C LINTEL)..
meh sini aku jelaaskan pasal krusus yang aku pegi ni..
dulu2 org buat rumah pakai kayu kan...x kiralah kayu apepun janji tahan...lepas uh zaman berubah dari masa ke semasa pakai bata plak kan x pun batu blok...dan sekarg ni masih lg pakai bahan2 tersebut tapi ada produk baru yang aku baru pelajari...pasal ALC block ni...bukan saja ringan,kalis rintangan api dan juga klu korg letak kt dalam air..batu ni terapung...tahan lama sama dengan jangka hayat bahan2 yg telah aku sebutkan tadi...kos pun lebih kurang jer...kiranY dorg wat untuk meringan beban buruh2 kt Ma'sialah ni kan...kerja2 pemasangan pun sama jer...

so aku p sane x lah sia2kan..banyak ilmu aku pelajari kt sane...bukan senang nk p sana free2...nsb bek de org tanggung...huih...p bawa badan je lah...kt sane korg di bagi elaun..dan juga makan free 6 kali sehari...kira dia nk balancekan kehidupan korglah..penat wat keje tapi perut kenyang...ati pun senang maa.....seronok p sane...mcm2 hal berlaku..



yang ni aku tengah mengikis batu blok uh sampai rata...klu x pemasangan akan menjadi lebih rumit...=)
kerjasama adalah sangat penting untuk melakukan segala kerja berkumpulan...malahan juga kerja akan cepat siap dan boleh rehat selama yang anda mahukannn......



eksperimen yang telah aku dan kump aku telah siapkan selama 2 hari...xlah gak..1 stgh hari jer...yg sebelahY nampak x besi palang yg bersilang2 uh...yg 2 kene amek krusus lain...krusus trusses...payah gak...


penat wat keje kami berehat bersama-sama sambil snap...

snap lagi...



dan lagi........

so,kreadit bagi pengajar2 kt sana kerana sabar memberi tunjuk ajar kepada kami..
kepada yg baru lepasan SPM,boleh sambung belajar kat ABM ini kerana kemahiran itu perlu sebelum masuk ke mana2 alam pekerjaan..gitulaaaaa............
akhir kata....

No comments: