Friday, December 10, 2010

MASA UNTUK BERJIMAT!!!



salam 1 Ma'sia..
dikala masa2 lapang ni aku nk wat entri ..
pasal pe..
BERJIMAT!

aku wat entri ni tuk aku dan org ramai yg suke boros..
dah kehabisan duit...mulalah hati tak tenang..resah gelisah mcm x tentu arah..so,aku nk wat tips skit..





1.
Kalau berduit beringat2lah untuk menabung..walaupun SEPOSEN..!
2.
Kurangkan keinginan untuk membeli barangan berjenama..pakai yang sedia ada di almari rumah.
3.
Elakkan membawa duti yang banyak ketika hendak membeli belah..bawa duit yang telah di listkan untuk dibeli sahaja..yang lain kene tahan dan bersabar...
4.
Perlu mempunyai ramai kawan..maka boleh minta belanja(hehe)
5.
Elakkan berjalan-jalan di shoppg compleks terlalu lama...nanti ade je nak beli...
5.
Isi perut dulu kat rumah sebelum keluar rumah..
6.
Keluar membeli belah bersama keluarga..boleh minta apa saja tanpa keluarkan duit..
7.
Elakkan keluar bersama rakan yang pemboros nanti terikut
8.
sekali sekala keluar ke tempat yang tidak mengeluarkan duit..seperti taman permainan,taman rekreasi dll..
9.
Bagi yang pakai TOP-UP cuba kurang-kurangkan menopup...top up bila perlu saja...
10.
Tahan segala dugaan yang ALLAH berikan...kerana kaum perempuan ada 9 nafsu..hehe

mungkin tips aku boleh di ikuti sebahagiannya.mungkin tak boleh...terpulang pada individu masing2..tapi bolehlaa mencuba manelah tau menjadi..bagi yang tak menjadi cuba lagi..

"YANG PERLU IKUT KITA IKUT,
YANG TAK PERLU KITA IKUT JGN DIIKUTI"


sekadar cuci mata

marilah ke kedai jimat..kalau mahu berjimat


KFC memahami kehendak kita

No comments: