Wednesday, May 9, 2012

kuburkan lain lain?


Assalamualaikum..

Bunyi jam loceng trus tolak selimut then pergi mandi,solat dan pergi kerja seperti biasa.Tapi hari ini tak seperti selalu,hari ini hati aku banyak senang sebab tak da kerja.Makanya,dengan idea mencurah-curah ini aku nak buat sedikit pandangan jer..

Hari itu aku banyak terbaca,terdengar dengan ayat ayat seperti ini”Tolong jangan ganggu hidup saya lagi..lantaklah saya nak jadi apa pun..KUBURKAN LAIN LAIN!”

Bagi pendapat aku, korang janganlah cakap macam itu sebab dari segi tak elok memanglah terang lagi bersuluh.Aku banyak alasan salah satunya..

1.MEMANG KUBUR LAIN LAINtapi nanti kau balut sendiri kain kapan kau tu sendiri..boleh?

2.MEMANG KUBUR LAIN LAIN tapi nanti kau  baca yassin sorang sorang boleh?

3.MEMANG KUBUR LAIN LAIN tapi nanti ko golek sendiri ke tanah perkuburan tuh..boleh?

lagipun..

-MEMANG KUBUR LAIN LAIN sebab aku pun tak nak rasa kubur kene himpit nanti.
-MEMANG KUBUR LAIN LAIN sebab aku pun tak nak kena belit dengan ular dengan kau.
-MEMANG KUBUR LAIN LAIN sebab aku pun tak nak kena seksa dengan kau.
-Aku pun tak jawabkan soalan yang mungkar nangkir soalankan nanti.

Bila kita nasihatkan sebagai seorang umat walaupun tak sempurna mana kenalah dengar kalau nasihat itu BENAR.Janganlah nak mengamuk tak tentu pasal.Nanti dalam kubur tu lain citerlah kan.itu antara kita dengan tuhan.

Aku ni pun ihklas cakap aku pun tak baik mana pun tapi kita ada akal boleh pikir nasihat itu BENAR atau TIDAK..itu jer.Bukan nak jadi ustazah pun tapi nak bagi pandangan jer..Aku buat ni pun sebab nak nasihatkan kat diri aku sendiri gakTerima atau tidak biar akal kita tentukan

SEBELUM CAKAP FIKIR DULU

No comments: