Saturday, July 17, 2010

berlakunyer kejadian yg x disgkakan...

salam...
menjalani kehidupan yg biasa di umah sewa..
bergelak sakan,mngtenetkan diri,berbual kosong dgn kegkawan...
tetibe,,
henpon ku berbunyi ( nada meet me halfway )..
dgn tangks aku menymbtY..
ma kezen kol...
dab....dub...dab...
"jehar xcdnt...ko tau x?mak ko de bitau x?"
aku bingung jap...
asal mak aku x kol aku jer kan..
dia bilang,xnak aku risau..alahai...smpai ati tau mak aku ni..
tapi ape2 pun mmg aku ngah risau pun..evrytime,second,i'll kol my mother ask about him...
risau beb..walupn aku x bape rpt sgt...sebagi ketua keluarga mergkkp adek beradek aku...sape x risau an?
peh...ari 2 plak ari rabu..nak 2nggu ari jumaat..lame ai...aku nk balik nk tgok dia au..risau maa...

khamis......jumaat....
tup2...aku dah der kt terminal mau beli tiket blik BP...
harap dapat tiket awal dari yg dijgkakan...
" kak..tikit BP kul bape de?"
menunggu jwpn dgn penuh hrpn..
"kul 2.30 pm dik'
aminnn...
bolehlaa...terus hulur wet RM15.50...
skrg baru kol 12.30 pm..lame lg ni...
mmber2 ajak mkn..
mkn pun x lalu..sebb selseme..deria rase dah ilang..
smbil menanti jam yg ditunggu..
x sgke aku dh de dlam bas...xsedarlah aku..tertau jer aku dh der kt tmpt duduk dlm bas uh..
xctd no...
3jam berlalu............
terpacak aku depan ospital Bp...jln menuju wad 8...mate ni melilau cari mak aku lu..
zuppp!!! mak aku ngak duk kt tepi katil adik aku..aku pun salam,cium bgai nk rak kt mak aku...trus tgok adek aku...terkesima jap..teruk gak muke die..bengkak kt mata,muke sembap...aduhh kesianY aku tgk...mcm nk nangis pun der gak...aku pn jd insp. ar jp tanY berbagai2 soklan kt adik aku..huiii...
skrg ni....dah 3 mlm adik aku kt ospital...mak aku yg temankan die..tabahY seorg ibu...mak...!!!
skrg,dia mkn ok dah..tapi die ni kuat tido kit..pntg bg ubt..tido bgai nk per...
xperlahh...die ok lah kit...cume die kate mate die yg bgkak uh...x nmpk sgt..kabo2....pas uh tinge x bape dgr..aku tkt die terhntak smthing kot..x pun tek tinge sebemban..hukhukk...dia dlm pemerhatian doktr lg...harap die ok...!!!

3 comments:

Botak said...

benda dah jadi, nak buat camne kan...
:D

◕‿◕ ida adnan ♥♥♥ said...

takziah 2k ko sekeluarga ain.
harap tabah ok. jgn pk bukan2 la.
iA sumeny akan kembali normal.
km salam kat mak ko :)

SeDuKa iRaMa said...

seb bek2 tak pape ain....