Wednesday, May 25, 2011

CUTI laa..


salam..
entri santai kali ni pasal CUTI.....siapa yang tak sukakan bila dapat cuti..ade ker org marah marah bila dapt cuti,nangis2 tak nak cuti..mungkin ade tapi dengan alasan sendirilahkan..tapi tidak bagi aku..CUTI tuh beb! tu dah kira satu penghargaanlah bagi aku..mmg saat itulah dinanti2kan oleh semua org termasuklah aku sekali..betul tak?bila cuti jer mcm2 hal leh watkan tak kiralah cuti panjang ke atau beberapa hari jer..mesti ade benda nak watkan..nak kemas rumahlaa,bsuh baju yg dah penuh berbakul bakul,jumpe member dan dll..banyak sebenar tapi x tertulis..korg boleh tau sendirilah kan..ni pasal aku plak bila dtgY hari CUTI..

persembahkann.....


mak saya yang saya sanjungi dan sayangi..

selalu kalau cuti panjang aku banyak habiskan masa bersama keluarga tersayang..time tu lah pepatah "rumahku,syurgaku" berlegar2 di jiwa masing2..kan..kan..time2 tu lah teringt masakan mak tersayang..mmg x leh nak banding2kan ngan tmpt lain..teringatlah lempeng mak kite tak pun cekodok..an...an?(bende leh agak daa)..padahal leh wat sendiri..nak yang mak watkan jugak..kalau aku mestilah tak sah kalau tak suruh mak aku masakkan tuk aku ayam @ ikan msk lomak cili api..huih!mmg lazotttt tak terhinggalahh..siap jilat jari..licinn!
dialah tmpt aku bergado,bergurau yg paling besh rakan lepak ngan saya!
kemane jer aku pergi mestilah dia jadi penemanku..xpun aku lah peneman setia dia..cakap je nak kemana mak..ain ikut jer...



mestilah p lepak2 makan..paling aku suka bila balik kg..lepak warunglah ngn sesiapalah.. mesti aku akan cari SOTO dulu..huih!kate org JOHOR kan..mmg makanan tuh lah yg paling aku suke sgt2..tapi..tapi wajib der sambal kicap..itu lah penambah rase..kalau tak de aku suruh gak org uh wat..




NOOR AKILLA.. Sedara aku ni mmg tak asing lagi..dari kecik sampai laa ni..aku mmg rapat kaw kaw punY ngan die..kira kitorg ni mcm adk bradiklaa..kalau dulu aku suka lepak umah dia,tidur berhari2 kt umah dia sampai mak aku bising baru aku blik..dialah tempat aku luahkan segala masalah selain mak aku,dialah yang suke jadikan aku mangsa dia tuk jadi model dia..banyak yang dia suke aku suka..kitorg suke shopping same2..kemane je lah...sedara aku ni mmg otak giler2 sikit..sekarang ni susah kit naj jumpa dia..sebab dia dh bekerja di luar kawasan..so kene call dia ar balik tak mggu ni..



kawan2 juga x leh lupe gak..pantang de mase free..kitorg akan lepak same2..untung aku dapat member2 yg sporting abeh..kau perlilah dorg camne pun..mmg dorg tak makan ati punya..besh wooo!kitrg selalu lepak karaokelah..sebab leh save wet bayar beramai ramai..kiki..lepak makan sudah semestinya..nanti kitorg sukelah berkumpul beramai2 wat lawaklaa..luahan hatilah..wat game kitlahh..papelah asal enjoy!



pergi bercuti di tempat2 yg menarik..mmg x asig lagilah..pantang dapat cuti panjang..langkahY lagi panjanglaa..x kesahlaa kat dalam M'sia ke ataupun ke luar negara..ikut kemahuan masing masinglaaa...an?


paling kebiasaan bila cuti jer..mestilah lepak umah jer..tgok tv kemas umah,lipat baju dan segalaYla yg tergendalalah..itu kalau perempuan kalau lelaki plak dorg akan tido sampai tghri baru bgn 2 pun sbb lapar baru nak bangun..kan..kan..x semualahkan..sebahagian jer..

akhir sekali..masa yang paling ditunggu2 adelah hari CUTI..sebab cuti itu sgt bermakna untuk diri sindiri dan juga org lain kan.masa ni lah kita dapat mengeratkan hubungan antara manusia.Badan kita perlu berehat gak jgn memaksa badan kita kerna akan memakan diri sendiri nanti..oleh itu,gunakanlah cuti anda dengan sebaik baikY..

wassalam..

1 comment:

NURUL AINAA ANUAR said...

meriah nmpk yer kan,...