Monday, May 23, 2011

pawagam part 2 = NUR KASIH



salam semua..
seperti sebelum ni aku nak mengomel sikit pasal aku tgok citer ni lahh..
ikutkan hati aku tak berapa layan sgt citer Nur Kasih uh..drama dia pun tgk dah nak last2 episod..mulalah nak bertanY kt sesape asal citer camni cam2..asal ni asal tu..salah sape..aku gak..bukan ape..mgkin mase uh aku sedang sibuk menjalani kehidupan seorg pelajar..sibuk assignmnt sane sini..yang final pojek lagi..cari bahan lg..dah x mek port sgt citer2 kt TV..
lepas aku layan movie ni..kira oklaa..4/5 bintang aku bagi..ni aku nak citerkan part2 yang best bagi akulah..yang len best gak tapi tak sampai kat hati aku je..


part anak lelaki si Aidil tanya kat bapa dia.."ayah tidur ngan siapa?"..mata wa dah bergenang tinggal nak hemburkan jer...tapi wa ilek lagi..

sedih giler part mak dia nangis yang kat hospital,kt rumah time Adam dah hujung2 nyawa mase uh..mase uh wa dah tak pat tahan lagi...meleleh terus air mata wa..sob..sob..sedih wooo..

kesanggupan si Adam cari cincin Nur sampai dapat..tapi part yang aku suke bila si Hassan bagi sedozen cincin kat Adam..ngan cermin mata sape ntah die pakai..mmg budak ni kumpul cincin org kut..

sedih bila Nur keguguran..alaaaa...wa dah sebak mase uh..

suke bila Adam tolong wat semua kerja rumah walaupun macam haremm..i x kesah kot..!besh kan??

suka part bila Adam ngan muka bersahaja mengenakan dak uh dalam nada beri nasihat.bergantunglah kalau sayang banyak dapatlah banyak..kalu sayang sikit..sikitlah dapatnya..lebih kurglaa..x berape ingtlah dialog uh..tapi mmg mendalam ar maksud die..

pasti ramai yang setuju bila part keberlagakkan Ustaz uh..ada gak ustaz cam tu plak..kate ustaz..!

erm..xpaham pasal budak yang cari pasal uh..nape?motif?time gaduh kat lorong uh mcm real lagi2 part hentak besi kat kepala si budak uh sape name dia..aku dah lupe..real uh!

kalau korg pasanlah time Adam ngan Nur jalan2 kt bazar uh time adegan tembak menembak uh..aku leh terperasan plak yang de kira pelakon tambahanlah kan..dia buat reaksi terkena tembakla walhal member depan die yg kene tembak..dia tersalah tafsir ar yg dia bajet terkene kt die..kiki..seb bek dia belah belakang..kabur2 sikit..

part yg salah seorg penumpang terbakar kt belakang baju uh..ermm..perlu ker??dah terang2 api buatan..failed terus!

romantik sangat time Adam ngan Nur melukis sambil berpelukkan kt tepi sawah..dahlaa pemandangan cantik semacam..alahai..kredit kt diorglah..

x suspen pun bila Adam hidup lagi..

DLL




sebenarnya sume jalan citer uh besh dan tenang jer..kire boleh layanlaa even dulu aku tak berapa gemar sgt citer uh..bab2 emosional ni aku x bape layan sgt sbb aku mmg kalahlahkan..2 yg malas nak tgok uh..aku cadangkan bawa keluarga baru best..penuh dengan pengajaran uh..
xde unsur2 politik mahupun keganasan yang melampaui batas..

oklah gak..boleh meninggalkan kesan kt dalam hati masing-masing..
p lah beramai ramai tgok!
kalau leh bawak tisu takut habuk masuk mata nanti..tehee!

wassalam..




gambar hiasan
NUR KASIHan..

tehee!








No comments: