Sunday, May 22, 2011

tengok wayang vs beli CD

gambar hiasan
salam semua..
entri kali ni aku nak wat perbandingan sama ada tengok wayang ataupun beli CD..
tajuk tak berapa gempak sangatlah kan..(tauuu..)
xyah beri penerangan lebar2 sangat sebab bukan org nak baca sgt punkan?..
kalau aku wat borang soal jawab pun mesti org ramai akan buat tgk wayang lagi BEST!(derrr!)
sebab musababY :
=>baru rare
=>baru syok tgok wayang..pueh hati!
=>speaker gempak!baru puas
=>DLL

aku tak cakaplah ramai yang tak suka tgk CD..ade gak yang suka beli CD
sebab musababY :

= jimat bro!
= leh 'pause' kalau wa nak terkucil ker..nak mek jajan ker..awek tepon ker..
= wa leh tgok banyak2 kali sampai pengsan..
= DLL

aku??
kalau ikutkan dua2 2 boleh jer..tapi aku lebih ke arah beli CD jer..aku lebih rela abiskan masa dengan membuntuti mak aku pi beli barang dapur berghejam2 lameY..sanggup tolak troli kehulur kehilir..
sebab musababY aku malas nak beratur beli tiket then kene tepati masa kalau tak nanti terlepas permulaan citer uh..yelaa kan kebanyakkan wayang ni kt dalam shoppg cmplx..soooo..pepaham je laa kan..nama pun pompuan tak sahlah kan pusing2 dulu pas uh lupe yang tadi dah beli tiket wayang pukul 2..sekrg jam dah pukul 2 suku..kononlaa kan..dan membazir 15 minit..dah terkial2 nak p masuk wayang..kan..kan..nak cari seat lagi dalam kegelapan uh..arh sgt malas nak layan..aku tau ramai yg x setuju..(der aku kesah!)

tapi bagi yang suka tgok wayang uh aku puji gak lah..sebab kesanggupan mereka
ape dia? :
1. sanggup beratur panjang
2. sanggup menahan dari p toilet even dah x tahan sgt ni
3. sanggup duduk seat depan sekali pun xpe..janji dapat tgok citer uh..balik merungut2 lenguh leherlah apelah..
4. sanggup berhabisan top-up tuk 'booking' tiket takut habis!
5. kesanggupan datang awal dari masa yg ditetapkan walhal terang lagi bersuluh mmg dah de seat pun..xyah risau akan orang lain duduk tempat anda itu pun sebab mereka pun der seat mereka sendiri..hehe
6. Lu pikirlaa sendiri..!

sebenarnyer terpulanglah kat individu tersebut suka tgk wayang ker beli CD ker..nak lagi bijak..download jer..lagi rare..duit pun tak keluar..lagi jimat beb!
citer aku ni sekadar untuk santai jer..xdelah sampai nak "down"kan sesaper pun..
kalau ade yg tak puas hati..bak kate AMIR maharajalawak "im sorry..!"

wassalam











No comments: